��������
1994 - Η Μνήμη διατη�εί τις εντυπώσεις

Η μνήμη διατηρεί ζωηρά τις εντυπÏŽσεις του έργου του, στην πρÏŽτη του εμφάνιση το 1979 στον «ΚοχλÎ¯α» και μετά στον «Πανσέληνο» το 1985.Ήταν τÏŒτε  εκείνα τα καλογραμμένα βÏŒτσαλα, αστραφτερά στη λευκάδα τους , πίσω τους η προστατευτική θερμή σκιά μιας σανίδας .Κι αργÏŒτερα κάποια αντικείμενα  Î® νοσταλγικές γωνιές με τη ζεστασιά της  πορφÏ�ρας , μέσα σε μια ατμÏŒσφαιρα παραδοσιακής μνήμης
Σήμερα Ï�στερα απÏŒ τÏŒσα χρÏŒνια το έργο του Φλέσσα μεταμορφωμένο και ζωντανÏŒ προκαλεί έκπληξη. Γιατί αν και διατηρεί τον κρίκο της καλλιγραφικής  εκφοράς , ωστÏŒσο μοιάζει να αγγίζει την τεχνολογία και το αποτέλεσμα των ηλεκτρονικÏŽν μέσων. Ο Î¯διος βεβαιÏŽνει  ÏŒτι δουλεÏ�ει με πινέλο και αυγÏŒ.
Χαρακτηριστικά του έργου του :  η ένταση και η αντίθεση  των καθαρÏŽν χρωμάτων σε μεγάλες και μικρÏŒτερες επιφάνειες. «Νεκρές φÏ�σεις»  και  «Γυμνά» . Εκτυφλωτικά γυμνά  με εκείνο το παράξενο κÏŒκκινο φως, που λες κι αναβλÏ�ζει μέσα απÏŒ τη σάρκα. Έπειτα είναι η επιβλητική μονοχρωμία του μπλε, στο σÏŽμα ,  στο πρÏŒσωπο, στα μαλλιά , που μας πηγαίνει στην επιμονή ενÏŒς Yβ ΚλÎ¬ÏŠν  Î® ακÏŒμα και στη ματισική μπλε λιτÏŒτητα.Τέλος η αίσθηση μιας  έγνοιας που θέλει να διαφυλάξει  την  εικÏŒνα αμÏŒλυντη, με κάθε θυσία, μέσα στο πλεξιγκλάς.
ΦεÏ�γοντας  η θεματική  ακρίβεια , η χρωματική ένταση και κείνος ο φωσφορισμÏŒς των γυμνÏŽν σωμάτων, με ακολουθοÏ�ν. ΝεωτερικÏŒς  ρεαλισμÏŒς ? Ισως . Η ανανέωση ÏŒμως του Ï�φους  και η επιβεβαίωση του ήθους δεν έχουν ηλικία.

Σοφία Καζάζη
ΤχεχνοκριτικÏŒς
ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» Απρίλιος 1994